Články


Ibiza st

2011-02-22 Přečteno: 3 191x

Test: Seat Ibiza ST - levnější a bohatší než fabia

Nejen na českém trhu vzbudila poslední novinka španělské automobilky Seat slušný rozruch. Malé kombi Ibiza ST totiž nasadilo laťku poměrně vysoko. A zamotalo tak hlavu mnoha řidičům, kteří se už dřív rozhodli, že si koupí Škodu Fabia kombi.

Společně teď vyzkoušíme model Ibiza ST s nejsilnějším dieselem 1,6 TDI ve střední úrovni výbavy nazvané Style. Tato verze se u nás prodává za 353 900 korun. Škoda Fabia kombi se stejným motorem je o 42 tisíc korun dražší. Přitom má však španělský kombík ve výbavě navíc klimatizaci, tempomat a rádio s ovládáním pod volantem. 

Seat Ibiza ST - Foto:  Seat

Seat Ibiza STFoto:  Seat

Elegancí se nový Seat Ibiza zařadil rovnou na špičku ve své třídě. Jeho vnější design s důrazem na výše položenou zadní část jako nejdůležitější bod u vozů kombi se opravdu povedl. Tvarově „nekomplikovaná“ zadní světla a nízká příď s ostrými rysy nijak nekazí dojem z celého vozu, spíš ho umocňují. 

Po nastoupení do ibizy vás obklopí moderně zpracovaný interiér s výrazným designem. Použité tvrdé plasty nevypadají díky povrchové úpravě a kvalitnímu slícování lacině, konzervativnější vnitřní prostor fabie však přece jen působí na první pohled hodnotnějším dojmem. Nic na tom nemění ani skutečnost, že část palubní desky pokrývá měkčený plast. Že jde v obou případech o menší auta, poznáte v interiéru omezením prostorem do šířky, což v praxi třeba znamená, že na zadní sedadlo se vedle sebe určitě nevejdou tři dětské sedačky nebo podsedáky. 

Seat Ibiza ST - Foto:  Seat

Seat Ibiza STFoto:  Seat

Řidič Ibizy ST si může libovat nad přehlednou přístrojovou částí s výrazným červeným podsvětlením, příjemným, sportovní kůží potaženým volantem i velmi přesným řízením a řazením. Lehké chmury se mu mohou na tváři objevit nad zbytečně složitým ovládáním rádia přes centrální tlačítka a menu. A vadit mu vysloveně může absence výškově stavitelných pásů vpředu a malý počet odkládacích míst. Navíc schránka před spolujezdcem je nezvykle malá. Naopak zavazadelník s velmi nízkou nákladovou hranou vás potěší svou velikostí s ohledem na kompaktní rozměry karosérie. Vejde se do něj náklad o objemu 430 litrů. Zavazadlový prostor fabie kombi nabízí o 75 litrů víc. 

Trumfy Seatu Ibiza ST hledejte ve velmi jistých jízdních vlastnostech a sportovně laděném podvozku. Ty v kombinaci s přesnou pětistupňovou manuální převodovkou dávají pokaždé řidiči radost z jízdy. Tím spíš, že diesel 1,6 TDI s výkonem 77 kilowattů (105 koní) má sametově hladký chod a na svůj objem i velmi slušnou dynamiku. Seat Ibiza ST s ním akceleruje z nuly na stovku za 10,9 sekundy. Fabia kombi to s úplně stejným motorem koncernu Volkswagen, kam obě automobilky patří, zvládne o desetinku pomaleji. Ještě vyrovnanější je to v porovnání kombinované spotřeby, protože oba vozy v průměru spálí 4,2 litru nafty na sto kilometrů.                                                                                                                                                                               

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Seat Ibiza

Toto je článek o modelu Seat Ibiza

Nový Seat Ibiza facelift 2012

Španělský Seat ukázal první fotografie ibizy po faceliftu. Omlazení se týká všech tří karosářských verzí, tj. třídvéřového i pětidvéřového hatchbacku a verze kombi. Světovou premiéru si nová ibiza odbyde v březnu na ženevském autosalonu.

Nová ibiza m&a...


Články