Články


Seat Exeo a Exeo ST 2.0 TDI CR Multitronic

2011-02-11 Přečteno: 2 737x

Komfort, výkon a hospodárnost

  • Debut nové samočinné převodovky Multitronic
  • Motor 2.0 TDI CR s kultivovaným během a střídmou spotřebou
  • Pevně definované převodové stupně poskytují luxusní pohodlí a sportovní dynamiku
  • Upravená sedadla znamenají více prostoru pro cestující vzadu
  • První aplikace atraktivních zadních světlometů LED u automobilu značky SEAT
  • Na přání jsou k dispozici nová kožená čalounění

Nejnovější provedení modelů SEAT Exeo a Exeo ST kombinuje vznětový motor TDI a nenucenou účinnost převodovky Multitronic (CVT) s plynulou změnou převodu, která je vybavena sedmi pevně definovanými převodovými stupni. Nové poháněcí ústrojí dále posiluje postavení modelové řady Exeo v segmentu střední třídy jako dokonalého sedanu nebo kombi pro náročné podnikatele nebo rodiny dbající na kvalitu.

Kromě uvedení nové varianty hnacího řetězce upravili konstruktéři přední a zadní sedadla modelu Exeo s cílem zvětšit prostor pro cestující vzadu bez kompromisů v oblasti komfortu. Vzhled vozu Exeo mohou na přání výrazně ovlivnit nové zadní světlomety využívající nejmodernější technologii LED.

SEAT Exeo je díky skvělému poměru výkon/cena ideálním vozem pro řidiče, kteří touží po radosti z jízdy a ušlechtilé atmosféře v interiéru a zároveň kladou důraz na hospodárnost, praktickou využitelnost a nízké provozní náklady.

Motor 2.0 TDI s přímým vstřikováním common rail, výkonem 105 kW/143 k a točivým momentem 320 N.m je poprvé kombinován s pokrokovou převodovkou CVT Multitronic, která je přesvědčivou alternativou mechanické převodovky jak pro řidiče se zálibou v komfortu, tak i pro řidiče se sportovním přístupem k řízení.

Moderní převodovka Multitronic umožňuje snadnou jízdu po městě, ale zároveň dokáže podpořit i dynamickou jízdu, pokud řidič zvolí režim manuálního řazení. CVT v tomto případě řadí mezi sedmi pevně definovanými převodovými poměry na základě povelů řidiče.

Novinka v řadě Exeo kombinuje v klasickém stylu značky SEAT kultivovanou dynamiku s mimořádnou hospodárností, jak dokládá průměrná spotřeba paliva jen 5,8 litru na 100 kilometrů. Nejvyšší rychlost je 208 km/h, zatímco sprint z 0 na 100 km/h zvládne Exeo za 9,3 sekundy.

Sportovní převodovka s jedinečným komfortem

Elektronicky řízená převodovka Multitronic mění převodový poměr plynule tak, aby spalovací motor pracoval vždy v bodě optimální účinnosti. Další důležitou výhodou CVT je plynulost jízdy, díky níž bude doba strávená za volantem pro řidiče ještě příjemnější, a to zejména v městském provozu.

Stačí však přemístit páku do postranní kulisy a CVT se promění v převodovku s dynamičtější charakteristikou díky sedmi pevně naprogramovaným převodovým poměrům, které lze volit buď prostřednictvím pádel na volantu, nebo pákou voliče. Kromě skvělého komfortu a dynamiky nabízí převodovka Multitronic s předdefinovanými převodovými poměry také impozantní účinnost, která se společně s širokým rozpětím převodů projevuje v optimalizované spotřebě paliva a emisích.

Kultivovaný běh s vyváženou výkonovou charakteristikou

Převodovka Multitronic se sedmistupňovým manuálním režimem je vzhledem ke svým přednostem dokonalým partnerem motoru 2.0 TDI. Také jednotka TDI CR, která patří mezi nejúspěšnější konstrukce vznětových motorů, je doporučována pro svůj kultivovaný běh a vyváženou výkonovou charakteristiku. Čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním se v modelech Exeo uplatňuje ve své nejmodernější a nejkomfortnější podobě. Vysokotlaké čerpadlo vytváří ve vstřikovacím systému common rail systémový tlak až 1800 barů a palivo je do spalovacích prostorů dávkováno osmiotvorovými vstřikovači s enormní precizností a dokonalým časováním, aby byl zaručen mimořádně hladký průběh spalovacího procesu. Na klidném běhu motoru se navíc podílejí také dva protiběžné vyvažovací hřídele, které se otáčejí dvojnásobnými otáčkami klikového hřídele a eliminují setrvačné síly druhého řádu.

Moderní technologie snižuje spotřebu a přispívá k ochraně životního prostředí

Sací potrubí je vyrobeno z lehkého polymeru. Nasávaný vzduch je uváděn do přesně definovaného vířivého pohybu pomocí osmi sacích kanálů, vířicích klapek a prohlubní ve dnech pístů. Výsledkem je dokonalá termodynamika ve spalovacích prostorech. Z toho má prospěch jak spotřeba paliva, tak i životní prostředí, protože díky tomu může čtyřválcové TDI pracovat s velkým podílem recirkulace výfukových plynů. Nový kompaktní chladič výfukových plynů snižuje provozní teplotu, přičemž spalování při nižších teplotách výrazně omezuje tvorbu oxidů dusíku. Samozřejmostí je filtr pevných částic a plnění limitů emisní normy EU V.

Perfektní volba pro dlouhé cesty

Kombinace motoru 2.0 TDI a převodovky CVT Multitronic s pevně definovanými převody činí z modelů SEAT Exeo a Exeo ST dokonalou volbu pro překonávání dlouhých vzdáleností. Exeo s vnější délkou 4,66 metru je sportovní a velmi kvalitní nabídkou v segmentu střední třídy. Nabízí velkorysý prostor pro pět cestujících a jejich zavazadla. Aby byl na dlouhých cestách zaručen ještě vyšší komfort, byl prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech modelů Exeo a Exeo ST zvětšen o 44 milimetrů díky novému designu zadní lavice a přepracovaným předním sedadlům. Rovněž pata střešního sloupku B doznala změn, aby byl usnadněn přístup k zadním sedadlům.

Partner pro podnikání, rodinu a sportovní aktivity

Silné stránky modelu Exeo ST spočívají především v praktické využitelnosti. S objemem zavazadlového prostoru 442 až 1354 litrů, širokým otvorem v zádi a univerzální využitelností je Exeo ST skvělým partnerem pro zvládání veškerých výzev sportovního životního stylu, náročného pracovního dne nebo aktivního rodinného života. Vyspělou techniku dává SEAT Exeo najevo již na první pohled zadními světlomety LED dodávanými na přání.

Sportovní vzhled s vybranou elegancí

Design modelu SEAT Exeo kombinuje osobitý styl španělské značky s vybranou elegancí, která odpovídá jeho postavení v segmentu střední třídy. Nezaměnitelná příď s charakteristickou maskou chladiče se vyznačuje známým „šípovým“ designem značky SEAT. Štíhlé dvojité světlomety, nabízené také v natáčecí bi-xenonovém provedení s funkcí natáčení světlometů do zatáček, zasahují daleko do stran, zatímco zadní světlomety LED zvýrazňují silný a technologicky dominantní charakter. Dynamický a jasně definovaný boční profil modelů Exeo a Exeo ST vyjadřuje nadčasovou eleganci.

Prémiová kvalita a nejvyšší preciznost

SEAT Exeo je kromě sportovní dynamiky definován především prémiovou kvalitou a precizním řemeslným zpracováním, a to zejména v oblasti designu interiéru, který vytváří pro posádku uvolněné a příjemné prostředí i na dlouhých cestách.

Novým praktickým prvkem je elektrická zásuvka mezi předními sedadly, která je ideální například pro připojení laptopu. Kouzlo modelů Exeo spočívá rovněž ve snadném ovládání a dobré ergonomii.

Vysoká kvalita je dále podpořena nabídkou prémiového audiosystému Bose, který byl navržen speciálně pro Exeo. Může se pochlubit výkonem 190 W a 10 reproduktory, které zajišťují čistou, vyváženou a intenzivní reprodukci zvuku.

Výjimečnou kvalitu řemeslného zpracování a funkčnosti zaručují nejmodernější výrobní provozy značky SEAT v závodě Martorell nedaleko Barcelony.

Luxusní výbava

Zájemci o vozy Exeo mají nyní k dispozici dva nové druhy čalounění, které dodávají interiéru charakteristický vzhled. Prvním je osobitý paket koženého čalounění v barevné kombinaci hnědá/černá, který si mohou zákazníci zvolit pro stupně výbavy Style a Sport. Prostřední část opěradla a sedáku je čalouněna sytě hnědou barvou, zatímco vnější části sedadla jsou potaženy černou kůží. Výsledkem je atraktivní interiér v elegantním barevném provedení.

Druhou kombinací interiérových barev a materiálů, dodávanou rovněž na přání pro modely Style a Sport, je čalounění sedadel stříbrnou Alcantarou a černou kůží. Stejně jako u varianty koženého čalounění v barevné kombinaci hnědá/černá je vnější část opěradla a sedáku černá, zatímco prostřední část sedadla je ze stříbrné Alcantary, která celku propůjčuje moderní a sofistikovaný vzhled.

Na českém trhu jsou modely SEAT Exeo a Exeo ST s motorem 2.0 TDI a převodovkou Multitronic nabízeny ve verzích Reference a Style. Již v základní variantě Reference je sériová výbava nad očekávání bohatá. Z nejdůležitějších prvků výbavy jmenujme klimatizaci Climatronic, sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče), stabilizační systém ESP s EBA, protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS a rádio s přehrávačem CD/MP3 a vstupem pro externí přehrávač AUX-in.

Verze Style k tomu přidává například systém kontroly tlaku v pneumatikách, 16“ kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/55, tempomat, multifunkční volant a hlavici řadicí páky obšité kůží, parkovací senzory vzadu a mnoho dalších prvků, které zpříjemňují náročnému řidiči život. Luxusní poměry na palubě Exea lze dále podtrhnout výběrem mnoha dalších prvků výbavy dodávaných na přání. Mezi ně patří mimo jiné elektricky nastavitelná přední sedadla (u řidiče s pamětí), kožené čalounění interiéru, elektricky ovládaná sluneční roleta pro zadní okno (pro verzi sedan), navigační systém s logikou MMI a barevným displejem 6,5“ (včetně čtečky karet SD a hlasového ovládání), audiosystém Bose nebo střešní okno se solárním panelem.

Vzhledem ke své roli rodinného automobilu má v modelové řadě Exeo prioritu bezpečnost posádky. Komplexní ochranu cestujících v případě nehody zajišťuje až devět airbagů (sedm airbagů standardně, na přání boční airbagy vzadu).

Přes rozsáhlou výbavu mají všechny verze modelové řady Exeo jednu vlastnost společnou, a tou je výjimečný poměr výkon/cena.

 

Zdroj: Tisková zpráva

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Seat Exeo

Toto je článek o modelu Seat Exeo

Seat Exeo ST facelift

Omlazení se dočkal Seat Exeo v karosářských verzích sedan a kombi. Změn není příliš mnoho, mezi nejvýznamnější patří snížená spotřeba u TDI motorů a nové bi-xenonové světlomety. Nová verze se poprvé ukáže v polovině září na frankfurtském autosalonu, pro...


Články