Fórum - Téma


SEAT IBIZA 1,4 TDI/55 kW zhasne motor pri jazde


Fórum Ibiza III Typ 6L SEAT IBIZA 1,4 TDI/55 kW zhasne motor pri jazde

Manuály  |  Inzerce  |  Model Seat Ibiza III Typ 6L  |  Naše vozidla



2016-08-16 20:31:45

SEAT IBIZA 6L 1,4 TDI/55 kW


Caute mam na Vas ludia par otaznikov. Este skor ako sa vyberem do nejakeho autorizovaneho servisu chcem ziskat aspon par informacii od fundovanejsich motoristov, kde bude problem?

Pred asi 2 mesiacmi sa zacal objavovat prvy problem so startovanim zahriateho motora. Jednoducho ked petocim klucik, pockam na nazhavenie (kontrolka zhavenia zhasne) ale pri pokuse nastartovat motor dlho pretaca az naskoci. Tento problem sa zacal objavovat sporadicky ale teraz je to skor pravidelne a vzdy ked je motor zohriaty alebo na auto dlhsie prazi slnko pocas letnych horucav. Studeny motor nastartuje vzdy aj v zimnom obdobi s tym nebol ziadny problem. Do teraz to riesim len tak, ze pri startovani klucik nechavam v polohe zhavenia (aj po zhasnuti kontrolky zhavenia) dlhsie aspon 20-30s. A motor potom vzdy bez dlheho pretacania naskoci.

Je tu ale dalsi vaznejsi problem, ze mi velmi sporadicky zacalo pocas jazdy z nicoho nic vypinat motor. O to horsie riziko ,ze mi odide aj posilovac riadenia, takze sa neda ani poriadne tocit volantom! Musim vyradit rychlost, postat ,pretocit klucik a znova nastartovat na displey nesvietia ziadne vystrazne kontrolky, len kontrolka baterie. Odsledoval som len to, ze sa to stava vzdy len ked je zaradena vysia rychlost (4,5) ked idem mensou rychlostou otacky motora pod 2000ot/min.cca 80km/h a rozbieham sa a Na nizsom prevodovom stupni sa mi to zatial nestalo ani ked mam zaradeni neutral motor si drzi vzdy plynule otacky.

Este podotknem ze na aute boli tod nedavno menene olej aj vsetky filtre, taktiez som menil novu bateriu vyresetovane VAg.

2016-08-17 04:58:47

Špatné teplé startování může dělat špatná žhavící svíčka.

Ale s výpadky motoru Ti bohužel už moc neporadím.

2016-08-17 07:34:52

palinos: Ahoj. Tak teple starty starsich naftaku je odveky problem. Muze to byt jak pise kolega zhavickou, ale spis bych se priklanel k moznosti opotrebovaneho starteru. Pripadny repas muze pomoct. Dale existuje moznost zvyseni startovaci davky, ale ma to jen kratkodoby ucinek, pak to zacne zase blbnout. Pak je tu jeste jedna moznost, a to nechat premapovat motor(neni to chip na zvednuti vykonu, ale jenom softwarova uprava pro teple startovani)

To chcipani motoru uz je horsi, to muze zpusobovat hodne veci. Zkus googlit, je to zavada pres cely koncern na ruzne objemy TD motoru. Zacal bych kompletni diagnostikou motoru u nekoho, kdo tomu rozumi a specializuje se na TDI motory. Muze to byt ucpane sitko v palivovem cerpadle v nadrzi (tam bych zacal), zmenit cerpaci stanici, spatna RJ(spatne provedeny chip motoru), nebo spinacka, podvolantovka, atd..... Pohledej na netu a uvidis sam, kolik toho je

2016-08-17 19:02:44

úplně nejjednoduší je jít do obyčejnýho servisu aby ti to napíchli a zjistily co tomu je nevezmou si tolik co autorizovanej servis. Mě se dokonce povedlo že se mi takhle na auto podíval jeden borec a nic za to ani nechtěl řekl co je špatně a řekl že mě dyštak obědná že nemá čas.

No ale k tomu hlavnímu stalo se mi to stejné auto napřed špatně chytalo pak už nestartovalo vůbec za tepla v autorizovaném servisu nevěděli co to může být chybu jim to žádnou neukázalo. Tak jsem byl v normálním servisu tam jak už bylo řečeno výše byla provedena softwarová úprava a vše běží tak jak má.

A s tím vypínáním motoru měl jsem taky problém hlavně jak píšeš při vyšších otáčkách na dálnici když jsem překročil 3500 tis. ot tak se odstavilo Důvodem toho byla oprava egr ventilu a těsnění pod hlavou motoru jelikož utíkal olej kterej se spaloval a když klesla hladina oleje pod čidlo tak to jelo do tech 3500 tis. ot. a pak se to zase odstavilo ale nevyplo přešlo to do úspornýho režimu aby se nezničil motor při vyšších otáčkách když tam bylo málo oleje.

2016-08-18 13:09:07

hm diky zatial za odpovede, urcite pojdem s tym zatial len do bezneho servisu. Vysoke otacky nerobia problem ale nad 3500ot/min som hadam este na otackomery nemal teda pri beznom jazdeni.

Ono celkovo sa mi zda, ze pri otackach pod 2000 je vacsi problem, aj podla subjektivneho pocitu sa mi zda, ako keby bol ten motor lenivejsi ako pred tym.

2017-09-06 17:46:34

Dobry den, mam ten isty problem s ibizou...nestartuje za tepla a teraz mi zacalo aj zhasinat a uz si neviem dat rady. Ako si prosim ta nakoniec vyriesil problem.


Odpovědět